آخرین محصولاتخانهخودروهای آتش نشانیخودروهای سنگینگالری محصولات

تجهیز کامیون امداد و نجات بر روی شاسی رنو میدلام

تجهیز کامیون امداد و نجات بر روی شاسی رنو میدلام

مشخصات فنی :

(Water Tank) مخزن آب

مخزن آب به ظرفیت ۶۰۰۰ لیتر از ورق استینلس استیل ۳۰۴L به ضخامت ۴ میلیمتر( با CERTIFICATE اروپای غربی) .  داخل مخزن توسط موج گیرهای طولی و عرضی بگونه ای تقسیم بندی شود که فواصل دیواره ها از یکدیگر ازرابطه ۲۳″ ≤  X ≤  ۴۶″  پیروی نماید ( براساس استاندارد NFPA  ) و محلهائی در آنها جهت بازرسی و تمیز کردن کلیه نقاط مخزن تعبیه گردد .

خروجی مخزن آب به پمپ به قطر″۴  باشد که از یک حوضچه که در زیر مخزن تعبیه گردیده منشعب می شود .

در زیر حوضچه یک شیر کروی (BaII VaIve  ) ″۱½ جهت تخلیه مخزن قرارگیرد.درخروجی حوضچه، مجموعه گردابگیر (Vortex Breaker) نصب گردید که مجهز به توری میباشد.

ازپمپ به مخزن یک لوله به قطر″½۲ مجهز به شیر کروی جهت پر نمودن توسط پمپ و همچنین مسیر برگشت (By Pass)  قرار دارد.

مخزن مجهز به دو ورودی از هیدرانت به قطر″ ۲½ مجهز به شیر یکطرفه و کوپلینگ  میباشد.

مخزن دارای یک سرریز به قطر″  ۴ میباشد و بگونه ای نصب گردیده که بالاتراز سقف بوده و آب اضافه به روی چرخها و دیگر اجزاء شاسی نمی ریزد.
[auth] تجهیزات نمایش سطح ‌‌آب بصورت الکترومکانیکی در داخل مخزن قراردارد که سطح مایع را در تابلو عملیاتی نشان می دهد.

مخزن باید مجهز به دریچه آدم رو به قطرmm 500 باشد. درب دریچه آدم رو بگونه ای ساخته شده که درمواقع عادی آب بندی بوده و درصورت پرکردن مخزن از آبهای تحت فشار جهت جلوگیری از تغییر شکل مخزن به عنوان شیر اطمینان (SafetyValve)عمل نماید.

بر روی سقف مخزن چهار قلاب  تعبیه گردد که به هنگام ضرورت  برای جداکردن مخزن از شاسی توسط جرثقیل بشکل مکانیکی استفاده شود.

سقف مخزن دارای شبکه بندی از ورق استینلس استیل جهت نصب ورق آلومینیوم آجدار باشد که جهت تردد ایمن نیروی آتش نشان و عدم لیز خوردن آنها نصب میگردد.

مخزن دارای دو پایه   ( SaddIe ) برای نصب بر روی ضربه گیر باشد که توسط دو ورق تقویتی (Reinforce Plate) به مخزن نصب میگردند.

تجهیز کامیون امداد و نجات بر روی شاسی رنو میدلام

تجهیز ماشین نجات بر روی شاسی رنو میدلام
تجهیز ماشین نجات بر روی شاسی رنو میدلام

 

 (Foam Tank) مخزن کف

مخزن کف به ظرفیت ۶۰۰ لیتر از ورق استینلس استیل  ۳۰۴ به ضخامت  ۳mmشامل موارد زیر ( با CERTIFICATE اروپای غربی) میباشد:

درب مخزن کف کاملاً آب بندی و بصورت پیچی  براساس مخازن تحت فشار  ) Pressure vessel ) باشد.

یک شیر یکطرفه جهت جایگزینی هوا هنگام مکش بر روی مخزن نصب گردد.

در زیر دریچه  ورقی مشبک جهت حباب شکن نصب گردد و ارتفاع این ورق  ۲۵Cmباشد.

مخزن کف دارای لجن گیر به حجم ۶% حجم مخزن میباشد

مخزن کف دارای یک خروجی به سمت پمپ میباشد که بالاتراز سطح لجن  قراردارد.

درپائین ترین نقطه یک خروجی مجهز به شیر کروی به قطر یک اینچ قراردارد که جهت تمیزکردن و تخلیه مخزن میباشد ( Drain ) .

نشاندهنده سطح مایع کف ( Level Indicator )  همانند مخزن آب عمل مینماید و در تابلو عملیاتی دارای نمایشگر است .

یک لوله پرکن مجهز به شیر تکضرب به قطر یک اینج بر روی مخزن کف میباشد که پرشدن مخزن توسط پمپ مجزا را امکانپذیر می نماید .

تجهیز کامیون امداد و نجات بر روی شاسی رنو میدلام

 (Subframe) شاسی کمکی

جهت توزیع صحیح بار بر روی شاسی و عدم وارد کردن بار به روی پیچها به منظور جلوگیری از برش آنها یک شاسی کمکی بر روی شاسی اصلی خودرو نصب گردد که شامل دو تیر اصلی و سه تیر فرعی میباشد .

این شاسی بوسیله پایه های ضربه گیر که باماشینکاری  محل قرار گرفتن ضربه گیرها در آنها ایجاد گردیده با پیچ و مهره  بادرجه ۸٫۸ و آبکاری شده جهت جلوگیری از زنگ زدگی به شاسی اصلی خودرو متصل میگردد.

جنس شاسی کمکی از مقاطع ناودانی کربن استیل و پایه های ضربه گیر از ورق ۸ میلیمتر کربن استیل میباشند که پس از ساخت با سه لایه رنگ پوشش داده شده سپس مونتاژمی گردد.

 

(Shock Absorber) ضربه گیرها

مخازن آب و کف توسط شش  ضربه گیر به شاسی متصل گردد تا ضربات ناشی از حرکت مایع داخل مخزن ناشی از حرکت خودرو به شاسی منتقل نگردد, نیروی لازم برای برش هرضربه گیر ۹۸۰۰۰ نیوتن ( بصورت استاتیکی) میباشد .

 

تجهیز کامیون امداد و نجات بر روی شاسی رنو میدلام
تجهیز کامیون امداد و نجات بر روی شاسی رنو میدلام

 (Power Transmision) سیستم انتقال قدرت

جهت انتقال قدرت موتور خودرو به پمپ از یک جعبه دنده  ( P . T . O )  استفاده شود تا بیشترین گشتاور را به پمپ منتقل نماید این جعبه دنده با نسبت متناسب ، دور مورد نیاز پمپ را نیز تامین مینماید، این جعبه دنده از داخل کابین راننده درگیر میشود.

سیستم انتقال قدرت دارای سه سری محور انتقال ( Cardan) با اتصال چهار شاخه و واسطه های مربوطه باشد(به صورت دینامیکی بالانس شده باشند).

 

(Fire Pump) پمپ آب

پمپ آتش نشانی  به ظرفیت min/ Lit 3000 ( لیتر بر دقیقه) با فشار ۱۰bar  درقسمت فشار معمولی و ظرفیت min/ Lit  ۴۰۰ ( لیتر بر دقیقه) با فشار۴۰ bar   ساخت اروپای غربی .

– پمپ مجهز به چهار خروجی باشد که هرکدام مجهز به کوپلینک″ ۲½ می باشد. این خروجیها که هرکدام دارای شیرمیباشند بر روی پمپ تعبیه گردیده اند .

تجهیز کامیون امداد و نجات بر روی شاسی رنو میدلام

 (Piping) لوله کشی

کلیه اتصالات و لوله هائی که به مخازن متصل می شوند از جنس استینلس استیل  باشند.

خروجی مخزن به پمپ دارای یک شیر پروانه ای به قطر″۵ میباشد.

خروجی پمپ به مخزن دارای یک شیر″ ۲½ کروی(BaII VaIve  )  باشد.

خروجی مانیتور بصورت مستقیم و دارای یک شیر″۴  کروی (BaII VaIve  ) مجهزبه عملگر بادی (Actuatore) است.

ورودی کف به پمپ دارای یک شیر یکطرفه و یک شیر″۱½  کروی (BaII VaIve  ) مجهزبه عملگر بادی (Actuatore)  باشد.

مسیر شستشوی کف (Flush Out) نیز دارای یک شیر″ ۱½ کروی(BaII VaIve  ) میباشد.

یک مسیر مستقیم از پمپ (قسمت فشارقوی ) به قطر″ ۱½  دارای شیر تکضرب برای قرقره ها در نظر گرفته شود.

 

 (Water & Foam Monitor) مانیتور آب و کف

یک مانیتور آب و کف بر روی سقف خودرو تعبیه گردیده که دارای خروجی   min/ Lit 2800   ( لیتربردقیقه) با فشار  ۱۰ barباشد، این مانیتور قابلیت چرخشº ۳۶۰ وحرکت عمودی از   ۱۵º  –   تا ۷۵º  + بصورت دستی را دارا باشد.

مانیتور بگونه ای نصب گردد که نیروی عکس العمل(Reaction Force) خروج مایع باعث لرزش آن نشود.

 

 (Hosereel) قرقره فشار قوی

دو قرقره فشارقوی درطرفین اطاق پمپ جاسازی گردد که دارای ترمز بوده و شامل m 20 شیلنگ فشار قوی لاستیکی( ( noncoIIapsable یک اینچ باشد. قرقره دارای نازل مخصوص مسلسلی  باشد.

این قرقره به وسیله هندل و دستی قابلیت جمع کردن شیلنگ را داشته باشد.

 

تجهیز کامیون امداد و نجات بر روی شاسی رنو میدلام

تجهیز کامیون امداد و نجات بر روی شاسی رنو میدلام
تجهیز کامیون امداد و نجات بر روی شاسی رنو میدلام

(Storage Locker) اطاق ابزار

یک اطاق ابزار ساخته شده از مقاطع پروفیل فولادی بلافاصله بعد از اطاق راننده قراردارد که دارای دو درب کرکره در طرفین آن است.

اسکلت این اطاقها پس ازساخت ، چربی زدائی شده و با ماده اپوکسی در دو مرحله رنگ شده و سپس رنگ نهائی بر روی آن پاشیده شود بگونه ای که ضخامت رنگ به بیش از  ۱۰۰ میکرون برسد.

پس از این مرحله اطاق با ورقهایی از جنس آلومینیوم به ضخامت ۲mm بوسیله چسب و پرچکاری بگونه ای پوشیده شود که بین اسکلت و ورق بوسیله چسب ایزوله شده تاعلاوه بر استحکام مانع خوردگی گالوانیک گردد.

کف و سقف اطاق از ورق آلومینیوم آجدار به ضخامت ۳mm  پوشیده گردد. داخل اطاق ابزار بگونه ای قفسه بندی شود که کلیه ابزار و شیلنگها در آنها جاسازی گردند.

در دو طرف اطاق ابزار دو رکاب تاشو  با ورق آجدار پوشیده شود .این رکابها دارای جک گازی باشند.

(pump cab) اطاق پمپ

این اطاق همانند اطاق ابزار ساخته شده و در انتهای خودرو جهت محافظت از پمپ و سیستم لوله کشی نصب گردد. در دوطرف این اطاق دو درب کرکره قراردارد و در قسمت عقب یک درب  کرکره جهت دسترسی به پمپ نصب گردد .

درقسمت پشت اطاق یک نردبان ثابت جهت دسترسی به بام خودرو تعبیه گردد .

درقسمت پشت این اطاق یک رکاب مناسب دارای ورق آجدار جهت دسترسی به لوازم داخل آنها نصب گردد.

 

تجهیز کامیون امداد و نجات بر روی شاسی رنو میدلام

(Roller Shutter) دربهای کرکره

اطاقها باید دارای درب کرکره باشند که در مجموع پنج درب کرکره  آلومینیومی مرغوب را شامل میشود.

 

(Roof Safety Guard) نرده حفاظ روی سقف

در اطراف سقف خودرو توسط لوله  روکش دار به ارتفاع ۱۵ الی۲۰  سانتیمتر حفاظی نصب گردد تا محدوده عملکرد آتش نشان را مشخص نماید.

 

 (Suction Hoses)شیلنگهای خرطومی

خودرو مجهز به ۴ رشته شیلنگ خرطومی است که هرکدام به طول   ۱٫۶m بوده و دارای کوپلینگ به قطر″۴  باشند.این شیلنگها باید در داخل اطاق ابزاریا روی سقف جاسازی شوند .

 

(Electrical Equipment)لوازم برقی

خودرو بایستی مجهز به لوازم الکتریکی زیر  باشد :

– چراغ گردان سرتاسری با آئینه های انعکاس نور

– در داخل چراغ گردان سرتاسری بلندگو قرارگیرد

– آمپلی فایر و میکروفن در اطاق راننده جاسازی شود

– آژیر چهار مرحله ای با صدای زیر و بم .

– در جلو سمت راست خودرو یک نورافکن ضد دود که دارای مفصل می باشد قرار گیرد

– در داخل اطاق ابزار و اطاق پمپ  چراغهای روشنائی ضد رطوبت قرار داده شود

– چهارعدد نورافکن نصب شده برروی جک تلسکوپی ( حذف شود، چون شعاع پوششی آن محدود می باشد. بجای آن پرژکتور سیار در تجهیزات کابین ها اضافه شود . )

– برروی مانیتوریک نورافکن نصب شود

– وینچ برقی ، مکانیکی ( در جلوی کامیون ، روی سپر نصب شود .)

(Ladder)نردبان کشوئی

یک نردبان هشت متری کشوئی از جنس آلومینیوم بر روی بام خودرو نصب گردد.

 

تجهیز کامیون امداد و نجات بر روی شاسی رنو میدلام
تجهیز کامیون امداد و نجات بر روی شاسی رنو میدلام

(Mudguard)گلگیرها

جهت حفاظت از اطاقها و مخازن از آب وگل ولای حاصل از حرکت خودرو در زمینهای خیس وگل آلود دو گلگیر ازجنس آهن قیرپاشی شده  برروی چرخهای عقب نصب گردد که هرکدام مجهز به یک شل گیر میباشد.

برروی خودرو یک سری علائم هشداردهنده از جنس شبرنگ تعبیه گردد.

 

  رنگ آمیزی

رنگ نهایی خودروو مانیتور قرمز آتش نشانی , لوله مانیتور سفید ,  رینگها – سپرها و گلگیرها سفید, شاسی فرعی مشکی باشد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا